9 Nisan 2009 Perşembe

Buena Vista Social Club










90'lı yıllardı Alman yönetmen Wim wenders'in çektiği belgesel filmde tanımıştık Kübalı grup Buena Vista Social Club'ı,grup adını Havana'da birlikte takılıp müzik yaptıkları cafeden almışdı.İbrahim Ferrer,Compay Segundo önderliğinde kurulan grup dünyaya açılımını bu belgeselle yapmıştı.Belgesel grubun bence en güzel şarkısı Chan Chan eşliğinde Compay Segundo'nun üstü açık Chevrolet ile Havana sokaklarında kayıp cafeyi aramasıyla başlıyordu cafe çoktan kaybolmuştu,okyanus dalgaları kıyıya vuruyor,Compay Segundo elinde purosu halkla sohbet ediyordu.Grubun müziği sizi sıkıcı hayatınızdan alıyor Küba Havana'da devrim günlerine ,Che Guevara ile Fidel'in golf maçına ki Che hep bilerek kaybedermiş Fidel'e,devrim günlerinin katıksız aşklarına mükemmel müziği eşliğinde götürüyordu.Ne kadar çok müzik ne kadar çok aşk ve devrim vardı o günlerde.
Düşünün dünyada yıkılmayan ikonlar arasında bence İsa'dan sonra Atatürk ve Fidel vardır.Gözlerimde Theo Angelepolus'un Ulyses'in bakışı filminde yıkılan Lenin keykelinin Tuna nehrinde yüzüşü ne muazzam bir sahneydi.
Grubun mütevazi hayatları olan üyelerinin çoğu şimdi ölü,ama ben biliyorum ki bu müzik aşığı insanlar başka yerlerde hala müzik yapıyorlar ve diyorlar ki Cedro ırmağından Marcana'ya gidiyorum sana olan aşkımı inkar edemem,susuyorum ve kendime hakim olamıyorum,ardından bir kandil arıyor İbrahim Ferrer nasıl bir ses bu böyle.Buenos noches companiero diyor,mumışığında seni arıyorum Havana sokaklarında yıkık dökük evlerin önünde zenci çocukları top oynuyor kadınlar fabrika dönüşü ellerinde puro yaprakları ben seni arıyorum ispanyolca tüm çiçek adlarında.
Ken Loach filmlerindeki romantik devrimcilerden biri oluyorum aniden melez sevgilimin peşinden gidiyorum ormanların içine elimde kullanmayı bilmediğim silahım,işkenceli vücuduna dokunmak öpmek istiyorum.Compay ve İbrahim yanımda şarkı söylüyorlar Cedro Irmağından Marcana'ya gidiyorum sana olan aşkımı inkar edemem,mum ışığında seni arıyorum.

1 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil